به مبانی طراحی تجربه کاربری خوش آمدید، اولین بخش از هفت بخش در دوره طراحی تجربه کاربری Google. ما هیجان زدهایم که اینجا هستید!
در این دوره شما با حوزه تجربه کاربری آشنا میشوید و اهمیت آن را برای مصرفکنندگان و کسب و کارها درک خواهید کرد. ما با اصول اولیه شروع میکنیم و به شما کمک میکنیم تا بر مفاهیم اساسی طراحی UX مانند طراحی کاربر محور (user-centered design)، فرآیند طراحی، و طراحی با در نظر گرفتن عدالت (equity) و دسترسپذیری (accessibility) مسلط شوید. شما همچنین مسئولیت های شغلی رایج طراحان UX سطح ابتدایی را بررسی خواهید کرد، بنابراین میتوانید خودتان را در شغل آینده خود تصور کنید.
هر بخش از این دوره به چند ماژول تقسیم میشود. شما میتوانید دورهها را با سرعت خود تکمیل کنید، اما تفکیک ماژولها به گونهای طراحی شدهاند که به شما کمک کنند کل دوره طراحی UX Google را در حدود شش ماه به پایان برسانید.
ماژول یک: معرفی طراحی تجربه کاربری و فرصتهای شغلی این حوزه
شما شروع به کاوش در دنیای UX و عواملی میکنید که به طراحی تجربه کاربری عالی در برنامههای موبایل، وبسایتها و سایر محصولات کمک میکنند. شما مسئولیتهای طراحان UX و تیمهایی را که طراحان UX اغلب با آنها کار میکنند، درک خواهید کرد. شما همچنین به فرصتها و مسیرهای شغلی را که پس از اتمام این دوره در دسترس شما خواهد بود، دسترسی خواهید کرد.
- ویژگیهای یک تجربه کاربری خوب چیست؟
- کاربرد طراحی UX در چرخه توسعه محصول
- معرفی UXD و فرصتهای شغلی این حوزه
- مسیرهای شغلی یک طراح UX مبتدی (The role of a beginner UX designer)
- ضرورت همکاری تیمی (team work) در طراحی UX
- تأثیر اندازه شرکت در کار یک طراح UX
ماژول دو: آشنایی با اصطلاحات، ابزارها و چارچوبهای رایج در طراحی UX
طراحان UX همیشه کاربر را در اولویت قرار میدهند. در این بخش از دوره، شما با طراحی کاربر محور و سایر چارچوبهای رایجی که طراحان UX در حین کار از آنها استفاده میکنند، مانند فرآیند طراحی و پنج عنصر طراحی UX، آشنا میشوید. شما همچنین در مورد اهمیت برابری و دسترسپذیری در هنگام طراحی یاد خواهید گرفت. علاوه بر این، یاد خواهید گرفت که چگونه در پلتفرمها فکر کنید تا یک تجربه کاربری یکپارچه را طراحی کنید.
- آشنایی با 3 فریمورک کاربر محور در طراحی UX
- طراحی کاربر محور چیست؟ (User-centered design)
- فناوری کمکی (Assistive Technology) در طراحی UX چیست؟
- اهمیت accessibility و طراحی فراگیر در UXD
- منظور از Next Billion Users در طراحی UX چیست؟
- تفکر طراحی (Design Thinking): یک چارچوب ایدهآل در طراحی UX
- نکات مهم طراحی UX برای پلتفرمهای مختلف
ماژول سه: پیوستن به اسپرینتهای طراحی
طراحان UX معمولاً برای تعیین جهت یک محصول، از سیستم طراحی اسپرینت (tDesign Sprin) استفاده میکنند. شما در مورد مراحل یک اسپرینت طراحی و نحوه برنامهریزی و شرکت در آن خواهید آموخت. همچنین در مورد نگاه گذشتهنگر (retrospectives)، که راهی برای انعکاس سازنده روی یک اسپرینت طراحی و بهبود اسپرینت بعد است، یاد خواهید گرفت.
- design sprint چیست و چه مزایایی دارد؟
- چگونه یک design sprint موفق را برنامهریزی کنیم؟
- یک طراح UX مبتدی چه نقشی در اسپرینتهای طراحی دارد؟
- منظور از جلسات بازخورد اسپرینت (sprint retrospective) چیست؟
ماژول چهار: ادغام تحقیقات در فرآیند طراحی
به عنوان یک طراح UX، وظیفه شما این است که در هر کاری که انجام میدهید، کاربر را در مرکز قرار دهید. در این بخش از دوره، نقش تحقیق در فرآیند طراحی را بررسی خواهید کرد تا به شما در همدلی با کاربران کمک کند. همچنین با مزایا و معایب روشهای رایج تحقیق UX آشنا خواهید شد. و، شما سوگیریهایی را که میتواند در هنگام انجام تحقیق به وجود بیاید خواهید شناخت.
- چرا تحقیقات کاربر در طراحی (UX Research) مهم است؟
- رایجترین روشهای تحقیق مورد استفاده در طراحی UX
- انواع سوگیری (bias) در تحقیقات UX
دیدگاه خود را بنویسید