تماس با من: 09127859448

نقشه همدلی (empathy map) چیست و چه کاربردی در طراحی UX دارد؟

ابزارهای زیادی وجود دارد که یک طراح UX می تواند برای همدلی با کاربران استفاده کند. مصاحبه با کاربران برای درک دیدگاه‌های کاربران و یادگیری نقاط درد آنها ضروری است، اما این تنها آغاز فرآیند تحقیق UX است. در این مطالعه، با یکی از ابزارهای دیگری که طراحان می‌توانند برای شناسایی نیازهای کاربر استفاده کنند، آشنا می‌شوید: نقشه‌های همدلی [...]

چطور مصاحبه با کاربران را مستندسازی کنیم؟

در حین انجام مصاحبه، داشتن برنامه‌ای برای مستندسازی اطلاعاتی که شرکت‌کنندگان با شما به اشتراک می‌گذارند بسیار مهم است. ما برخی از ابزارها و بهترین روش‌های مستندسازی در هنگام انجام مصاحبه را مرور می‌کنیم. ضبط مصاحبه یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه تمام اطلاعاتی که از مصاحبه‌هایتان نیاز دارید ذخیره می‌شوند، ضبط مصاحبه است. داشتن یک ضبط [...]

چطور یک مصاحبه موفق با کاربران انجام دهیم؟

به عنوان یک طراح UX، شما همیشه بر روی کاربر تمرکز خواهد داشت. در این مطلب، شما در مورد مرحله اول فرآیند طراحی، همدلی با کاربران، که برای ایجاد یک تجربه کاربری عالی بسیار مهم است، یاد خواهید گرفت. برای همدلی با کاربران و درک نقاط درد آنها، باید با افراد واقعی که ممکن است از محصولی که شما [...]

چگونه افراد مناسبی را برای شرکت در مصاحبه UX جذب کنیم؟

وقتی تصمیم به انجام مصاحبه برای تحقیقات UX می‌گیرید، ممکن است از خود بپرسید: چگونه می‌توانم افراد مناسبی را برای شرکت در مصاحبه جذب کنم؟ در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم. اهداف مصاحبه را تعیین کنید شما می‌خواهید اطمینان حاصل کنید مصاحبه‌هایی که انجام می‌دهید، هم برای شما و هم برای شرکت کنندگان ارزشمند است. برای استفاده بهینه [...]

همدلی (empathy) در طراحی UX / چگونه با کاربران همدلی کنیم؟

در این قسمت از بخش دوم دوره طراحی UX گوگل، به موضوع اهمیت همدلی (empathy) در UXD می‌پردازیم. نام طراحی (User Experience) UX گویای همه چیز است: تجربه کاربر در مرکز نحوه طراحی محصولات است. بهترین راه برای ایجاد تجربه‌های کاربری عالی این است که کاربر خود را بشناسید و با آنها همدلی کنید. همدلی توانایی درک احساسات یا [...]

کورس 2: شروع فرآیند طراحی UX (همدلی، تعریف مسئله، ایده‌پردازی)

در این بخش از دوره طراحی تجربه کاربری، اولین مراحل فرآیند طراحی را برای پروژه‌ی عملی خود انجام می‌دهید. شما یاد می‌گیرید که چگونه با کاربران همدلی و نقاط درد آنها را درک کنید، نیازهای کاربر را با استفاده از بیان‌های مسئله (problem statements) تعریف کنید و ایده‌های زیادی را برای راه‌حل‌های مربوط به آن مسائلِ کاربر [...]

انواع سوگیری (bias) در تحقیقات UX

مغز انسان یک ماشین پردازش باورنکردنی است و می‌تواند حجم شگفت‌انگیزی از اطلاعات را ذخیره کند. یکی از راه‌هایی که مغز می‌تواند اطلاعات زیادی را ذخیره کند، ایجاد میانبرهای ذهنی بر اساس الگوهای تکراری است. این میانبرها به انسان اجازه می‌دهد تا اطلاعات را برای پردازش سریعتر با هم مرتبط و گروه‌بندی کند. اما، این الگوهای تفکر مکرر می‌تواند [...]

رایج‌ترین روش‌های تحقیق مورد استفاده در طراحی UX

اکنون که می‌دانید UX Research (تحقیق کاربر) چیست، اجازه دهید در مورد روش‌های UX Research صحبت کنیم. قبل از اینکه به هر روش تحقیق بپردازیم، بیایید اصول اولیه را پوشش دهیم. دو روش برای دسته‌بندی روش‌های تحقیق وجود دارد: راه اول بر این اساس است که چه کسی تحقیق را انجام می‌دهد راه دوم بر اساس نوع داده‌های جمع [...]

UX Research چیست و چرا مهم است؟

شما با مبانی طراحی تجربه کاربری آشنا شده‌اید، با اصطلاحات، ابزارها و چارچوب‌های رایج در طراحی UX و تجربیاتی که به عنوان بخشی از یک اسپرینت خواهید داشت آشنا شده‌اید. بیایید شروع به کشف دنیای UX Research کنیم. تحقیقات UX بر درک رفتارها، نیازها و انگیزه‌های کاربر از طریق مشاهده و بازخورد متمرکز است. اولین قانون طراحی UX این [...]

منظور از جلسات بازخورد اسپرینت (sprint retrospective) چیست؟

My name is Jason, and I'm an interaction designer at Google.  نام من جیسون است و من یک طراح تعامل در گوگل هستم. هدف یک design sprint این است که مشکلات واقعاً پیچیده را حل کنید. شما با سایر افراد تیم خود مانند مدیران محصول، مهندسان و بازاریابی گرد هم می‌یایید و سعی می‌کنید آن مسئله را با هم حل [...]

یک طراح UX مبتدی چه نقشی در اسپرینت‌های طراحی دارد؟

بیایید خلاصه‌ای سریع از آنچه تا کنون پوشش داده‌ایم انجام دهیم. ما design sprint را تعریف کرده‌ایم، پنج مرحله اسپرینت را شناخته‌ایم و آنچه را که برای برنامه‌ریزی یک اسپرینت موفق انجام می‌شود بررسی کرده‌ایم. اکنون احتمالاً به این فکر می‌کنید که "این عالی است، اما یک طراح UX مبتدی مانند من در کجای همه اینها قرار می‌گیرد؟" به [...]

چگونه یک design sprint موفق را برنامه‌ریزی کنیم؟

سلام، خوشحالم که تا اینجا همراه دوره بوده‌اید. در این بخش از مبانی طراحی تجربه کاربری میخواهیم به موضوع برنامه‌ریزی برای اسپرینت طراحی بپردازیم. برنامه‌ریزی اسپرینت طراحی به عنوان یک طراح UX سطح مبتدی، احتمالاً از شما انتظار نمی‌رود که یک design sprint را رهبری کنید. اما هنوز هم مفید است که بدانیم برای یک برنامه‌ریزی موفق چه چیزی [...]

رفتن به بالا