تماس با من: 09127859448

چرا باید رقبا را تحلیل کنیم؟ مزایا و معایب تحلیل رقبا چیست؟

در این مطلب، بخش مهمی از فرآیند ایده‌پردازی را بررسی خواهیم کرد: تحلیل رقابتی. تحلیل رقابتی مروری بر نقاط قوت و ضعف رقبای شماست. ما می‌دانیم مهم است که قبل از تصمیم‌گیری در مورد یک راه حل، ایده‌های زیادی ارائه دهیم. تحلیل رقابتی تنها یک ابزار برای کشف ایده‌ها برای طرح‌ها است، بنابراین ما می‌توانیم از دیگران در مورد [...]

فاز ایده‌پردازی (design ideation) در فرآیند طراحی UX

خوش برگشتی. امیدوارم از یادگیری نحوه همدلی با کاربران و درک مسئله طراحی لذت برده باشید. اکنون، ما وارد فاز ایده‌پردازی (ideation) در فرآیند تفکر طراحی می‌شویم. همانطور که ممکن است حدس بزنید، اصطلاح ایده‌پردازی از کلمه ایده گرفته شده است. ایده‌پردازی را می‌توان به عنوان فرآیند تولید مجموعه وسیعی از ایده‌ها در مورد یک موضوع معین بدون تلاش [...]

تاثیر روانشناسی و فاکتورهای انسانی (human factors) در طراحی تجربه کاربری

به پایان بخش دوم دوره UX گوگل، یعنی شروع فرآیند طراحی UX: همدلی، تعریف مسئله، ایده‌پردازی نزدیک می‌شویم. در این مطلب به روانشناسی در طراحی خوش آمدید. پس از تمام بحث‌های ما در مورد همدلی و درک کاربر، احتمالاً از این که بدانید روانشناسی در طراحی UX نقش مهمی دارد، تعجب نمی‌کنید. تقریباً همه چیز برای انسان طراحی شده [...]

ارزش پیشنهادی (value proposition) در طرحی UX

سلام، تا این بخش از دوره (شروع فرآیند طراحی UX)؛ شما مدتی را صرف یادگیری در مورد problem statement و hypothesis statements  کرده‌اید. اکنون که زمان کافی برای فکر کردن به نیازهای کاربران خود دارید، مهم است به این فکر کنید که محصول شما چگونه این نیازها را برآورده می‌کند. این به عنوان یک ارزش پیشنهادی (value proposition) شناخته [...]

فاز define در تفکر طراحی: آشنایی با problem statements و hypothesis statements

سلام دوباره. فرآیند تفکر طراحی را به خاطر دارید؟ تا کنون، ما بر مرحله همدلی (empathy) متمرکز بوده‌ایم. تمام کارهای ما بر روی همدلی با کاربر به ما کمک می‌کند تا مسئله را تعریف کنیم، جایی که ما اکنون در آن هستیم و از مرحله همدلی به مرحله طراحی می‌رویم. همانطور که بحث کردیم، طراحی، برای حل مسائل کاربر [...]

اثر curb cut (بریدگی جدول) در UX به چه معناست؟

سلام دوباره. آیا می‌خواهید یک واقعیت سرگرم‌کننده را بشنوید؟ یکی از اولین بریدگی‌های جدول در خیابان (curb cuts) در ایالات متحده در سال 1945 در میشیگان نصب شد. احتمالاً تابحال خودتان از یک curb cut استفاده کرده‌اید. curb cut نام شیب پیاده‌رو است که با خیابان مجاور رمپ ایجاد می‌کند. curb cut معمولا در تقاطع‌ها یافت می‌شود. به لطف [...]

چطور accessibility را در طول تحقیقات کاربر در نظر بگیرید

سلام دوباره شما به تازگی در مورد پرسونای کاربر، user story و user journey یاد گرفتید. من اینجا هستم تا به شما کمک کنم یاد بگیرید چگونه دسترس‌پذیری (accessibility) را در هر یک از این موارد لحاظ کنید. چرا باید پرسونا، یوزر استوری و یوزر جرنی یک فرد دارای معلولیت را در نظر بگیریم؟ زیرا افراد دارای معلولیت برای [...]

نقشه سفر کاربر چیست؟ چگونه journey map را ترسیم کنیم؟

سفر کاربر (user journey) چیست؟ سفر کاربر مجموعه‌ای از تجربیات است که کاربر در حین دستیابی به یک هدف خاص کسب می‌کند. سفرهای کاربر برگرفته از پرسوناها و یوزر استوری‌هایی است که قبلاً ایجاد کرده‌اید. آنها به شما کمک می‌کنند مانند کاربر فکر و احساس کنید، که بسیار مهم است. اگر نتوانید خود را به جای کاربر قرار دهید، [...]

اهمیت کاربران Edge Case در بهبود طراحی تجربه کاربری

در طراحی تجربه کاربری، همیشه این احتمال وجود دارد که اوضاع دقیقاً آنطور که می‌خواهید پیش نرود. این یعنی کاربر شما همیشه به هدف خود نمی‌رسد و شما به عنوان یک طراح UX باید این تجربه بد را تغییر دهید. هنگام ساخت یا بهبود یک محصول، هدف طراح این است که همه کاربران را در مسیر خوشحال نگه دارد. [...]

یوزر استوری چیست؟ چطور user story بنویسیم؟

سلام. اکنون که همه چیز را در مورد پرسوناها می‌دانیم، وقت آن است که چند داستان داشته باشیم. یک داستان کاربر (user story) یک داستان تخیلی یک جمله‌ای است که از دیدگاه یک شخصیت برای الهام بخشیدن به تصمیمات طراحی روایت می‌شود. کاربر را معرفی می‌کند، مانعی را مطرح می‌کند و هدف نهایی آنها را بیان می‌کند. اگر دیدید [...]

پرسونا چیست و چه کاربردی در UXD دارد؟

تا اینجای دوره، شما با احساس همدلی (empathy) با کاربران و ساختن empathy map برای شناسایی user pain points آشنا شده‌اید. در مرحله بعد، بیایید پرسوناها و چرایی استفاده طراحان UX از آنها را بررسی کنیم. در طراحی UX، پرسوناها (Personas) کاربران خیالی هستند که اهداف و ویژگی‌های آنها نشان‌دهنده نیازهای گروه بزرگتری از کاربران است. پرسوناها می‌توانند به [...]

نقاط درد کاربر (user pain points) چیست و چه کاربردی در طراحی UX دارد؟

در مطالب قبلی گفته شد که همدلی (empathy) چیست و چرا بسیار مهم است. به عنوان یک طراح UX، همدلی ابرقدرت شماره یک شماست زیرا به شما کمک می‌کند تا مشکلات کاربر را تشخیص دهید. حل مشکلات کاربر هدف نهایی طراحی UX است. اما چگونه می‌توان فهمید که یک مشکل واقعاً یک مشکل است؟ بیایید درست وارد شویم. به [...]

رفتن به بالا