آیا همیشه رویای کار با یک گروه نزدیک در یک استارتاپ را داشتهاید؟ یا استخدام در شرکت مورد علاقه خود؟ بسته به جایی که در نهایت کار میکنید، شغل شما به عنوان یک طراح UX میتواند کاملاً متفاوت باشد! در این مطالعه، بررسی خواهیم کرد که چگونه نقشهای طراحی UX بسته به اندازه و صنعت شرکت میتواند متفاوت باشد.
استارتآپها و کسب و کارهای کوچک
استارتآپها کسبوکارهای جدیدی هستند که میخواهند یک محصول یا خدمات منحصربهفرد را توسعه دهند و آن را به بازار عرضه کنند. کسبوکارهای کوچک، کسبوکارهایی با مالکیت خصوصی هستند که کارمندان کمی دارند. بسیاری از طراحان UX برای شروع کار در استارتآپها یا کسبوکارهای کوچک هیجانزده هستند، زیرا میتوانند تأثیر کار خود را سریعتر ببینند و طیف وسیعتری از مهارتها را توسعه دهند. در این شرکتها بیشتر مسئولیت یک پروژه UX فقط بر عهده شماست، که اگر تجربه کمی در UX داشته باشید میتواند استرسزا باشد.
شرکتهای بزرگ
در یک شرکت بزرگ، مانند گوگل، احتمالاً به صورت تیمی روی یک پروژه خاص کار خواهید کرد. بسیاری از طراحان UX میخواهند در شرکتهای بزرگ با افرادی که برخی از شناختهشدهترین محصولات جهان را توسعه دادهاند، کار کنند. تیمهای UX در شرکتهای بزرگتر معمولاً از نظر تخصص بیشتر تقسیمبندی میشوند، و این امر باعث میشود شما در یک زمینه خاص از UX متخصص شوید.
بیشتر بخوانید: ضرورت همکاری تیمی (team work) در طراحی UX
آژانسهای طراحی
آژانس طراحی یک فروشگاه برای برندهای بصری، محصولات و خدمات است. کار در یک آژانس طراحی میتواند از جهاتی شبیه به کار در یک کسب و کار کوچک یا استارتاپ باشد، با این تفاوت که چندین شرکت به عنوان مشتریان خود دارید. بسیاری از آژانسها تمایل دارند روی طیف وسیعی از محصولات کار کنند، بنابراین میتوانید انواع سبکها و رویکردهای طراحی UX را کشف کنید.
در این شرکتها فرصت بیشتری برای شبکهسازی، کار با سهامداران ارشد، تیمهای مختلف و مشتریان متنوع خواهید داشت.
آژانسهای تبلیغاتی
بسیاری از طراحان UX در آژانسهای تبلیغاتی کار میکنند، که تیمهایی از خلاقان هستند که توسط مشتریان برای ایجاد کمپینهای بازاریابی استخدام میشوند. این طراحان که گاهی «تکنولوژیستهای خلاق» نامیده میشوند، برای ایجاد تبلیغات برای برندها با استفاده از اصول UX کار میکنند. اگر میخواهید مهارتهای جالبی را خارج از نقش اصلی طراحی UX بیاموزید، این یک گزینه عالی است.
حضور در این شرکتها فرصتی برای یادگیری در مورد سایر رشتهها مانند برندسازی، بازاریابی و طراحی گرافیک به شما میدهد. هلاوه بر فرصت خوبی برای شبکهسازی و کار با دستهای از برندها، مشتریان و تیمهای مختلف خواهید داشت.
فریلنسرها
فریلنسرها طراحان UX خوداشتغال هستند که توسط مشتریان برای خدمات مستقل خود استخدام میشوند. فریلنسر بودن به شما آزادی زیادی میدهد و این یک راه عالی برای طراحان UX جدید است تا در این زمینه تجربه کسب کنند و نمونهکار بیشتری را به پورتفولیوی خود اضافه کنند.
از مزایای فریلنسری این است که میتوانید ساعات کاری خود را تنظیم کنید. همچنین میتواند در حین کار در شغل دیگری نیز مشغول شوید.
اما در این روش ثبات کمتری نسبت به کار در یک شرکت یا آژانس خواهید داشت، زیرا کار همیشه تضمین نمیشود.
تصمیمگیری در مورد محل کار
اهداف هرکسی به عنوان یک طراح UX متفاوت است، بنابراین در انتخاب مکانی برای کار به این فکر کنید که چه چیزی برای شما مهم است. سوالاتی مانند:
- آیا از ساختار و فرآیندهای زیادی لذت میبرید یا دوست دارید خودتان کار و برنامه خود را تعریف کنید؟
- آیا برای کار در یک تیم بزرگ ارزش قائل هستید یا به تنهایی راحتتر هستید؟
- آیا میخواهید عمدتاً بر روی طراحی UX تمرکز کنید یا علاقهمند به گسترش مجموعه مهارتهای خود هستید؟
در نظر گرفتن اهداف شغلی و نحوه عملکرد شما به بهترین شکل به شما کمک میکند تا نوع شرکتی را که ممکن است برای شما مناسبتر باشد، شروع کنید. موفق باشید!
مطالب بیشتر:
دیدگاه خود را بنویسید